Mew Pudding

♥ Kon'nichiwa♥

frilufts dag

Publicerad 2012-05-29 17:49:31 i Vardag

Är friluftsdag ett eller två ord?

Idag var det filufts dag i skolan. Hela min korridor (hela 6:an) gick till hellasgården. Motion! Yeey...-.-
Jag hade planerat att det skulle bli jätte varmt och att man skulle döda för att få bada. Men jorden hade andra planer. Det blev runt 16°c och det var väldigt nära att jag inte badade. Vattnet var faktiskt varmare än man trodde men när man gick upp igen så var det inte lika kul längre. Haha. jag typ sprang runt och plockade på mig en massa handduckar från mina vänner.
Idag hade varit mycket roligare om vi inte hade haft en massa mini lektioner. Vi hade en om blad, en där man skulle skpa ord med växter, en om allemansrätten och en om överlevnad. Den sista jag nämnde var vekligen helt värdelös. Det ända vi fick göra där var att skriva en "packlista" för vad man skulle ha med sig ut i skogen om man var tvungen att spendera några dygn där. Vi fick inte lära oss om vilka växter som gick att äta eller hur man hittar vatten. Bara skriva. Bra sätt att överleva på va?
Nu ska jag gå och packa min väska inför träningen ikväll. Jag vill vekligen inte träna idag men jag känner mig lite tvungen för att jag skippade träningen igår. Juste! Jag har inte berättat något om pingst cupen som jag spelade i helgen. Vi vann! HAPPY!! På 6 matcher så gjorde vi 14 mål och släpte bara in 1. Mycket bra. ^^
Jag orkar inte skriva så mcyket detaljer om hela helgen men jag kanske gör det i ett annat inlägg.

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Astrid

Hej och välkommen till min lilla blogg. Jag som skriver här är en anime och manga älskande tjej som gillar att rita och dansa. Jag går på fotboll (vilket är lite ologiskt efter som att jag gillar dans mer) och jag går i skolan (vilket inte alls är konstigt). I den här blogggen tipsar jag om bra anime och lite annat som jag kan kommas tänka på. ^^ Jag hoppas att du gillar och följer den här bloggen. ❤

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela